tisdag, januari 24, 2006

Bittert kallt

I oktober underkände de vår oljetank.
Vi blev inte chockade - det underlättade vårt beslut att installera bergvärme.

Sedan kom ju Mona Sahlin på att man kunde få stadsbidrag - men då fick man vänta till efter årsskiftet.

Så den här köldknäppen är litet oturlig - elpatronen klarar inte av att värma huset när kvicksilvret kryper ner under - 10° samtidigt som det blåser 10 sekmeter från nordost.
I morse hade vi 11,4° i köket!

På dagarna kan vi ju värma oss vid brasan - Pers vedtravar kommer väl till pass!

Sann anekdot: Jag letade på Google efter en tjusig sentens innehållande "bittert kallt"
Då fick jag förslag på www.lotten.se.
Som visade sig vara jag själv som hade skrivit en kommentar:

... kofta.Som jag har på mig idag - det är bittert kallt!

Läs den spännande fortsättningen.

Etiketter:

1 Reflektioner:

Blogger Olle skrev ...

En nutida variant av "Som man ropar i skogen får man svar".

26 januari, 2006 13:41  

Skicka en kommentar

<< Home