lördag, januari 20, 2007

Tulpanens dag

Tulpanens dag skrev jag om redan i fjor.

Dvs att detta med tulpaninköp i januari sedan länge ingår i vårt projekt HIP=(Håll I Pengarna)

Däremot tycker jag den är en lämplig hållpunkt för att ha tagit bort julpyntet och starta blicka fram emot våren.

Jag ställer fram våra konstgjorda tulpaner i plast och trä,

och lägger pengarna på rotsaker.


I fjor publicerade jag ett recept på palsternackgratin (12 februari 2006)
Här kommer en trevlig :
Sellerisallad
500 g selleri, skuren i strimlor
Sås:
1 dl majonäs
1 dl gräddfil
2 msk senap
1/2 tsk salt

valnötskärnor

Förväll sellerin i lättsaltat vatten i ca 1 minut. Töm i durkslag och spola med kallt vatten. Låt rinna av ordentligt Blanda ingredienserna till såsen och vänd sedan ned sellerin. Låt stå i kylskåp minst ett par timmar. Dekorera med valnötter innan servering.


Pengarna räckte även till att köpa sötpotatis (klicka på bilden så kan Du läsa receptet ) - igår åt vi dem anrättade enligt ovan (jag minskade på creme fraichen, tog dessutom light)- värt att införliva i kosthållningen.
De smakade som något mellan kålrot och morötter...

Etiketter: ,

0 Reflektioner:

Skicka en kommentar

<< Home