söndag, mars 25, 2007

Efter 36 år

Så här såg trädgården ut för drygt 30 år sedan


Här är jag i trädgården fär drygt 30 år sedan





Här är en bild från igår på samma del av trädgården

Detta har hänt:
De första åren satte jag en hel del lökväxter. Tulpanerna "går ut" och måste förnyas men efter ett tiotal år slutade jag att köpa narciss-och krokuslökar - de t.o.m. förökar sig år från år!

Varje år brukar jag däremot köpa påskliljor i kruka som "inneblomma" till påsk. När de vissnat ner sätter jag ut dem i trädgården!


De senaste åren har det mestadels varit mininarcisser - de trivs - och nu är de redan utslagna.

Trädgårdsskötaren är ju betydligt mer sjangserad...










Tidens tand gnager....



Det kommer mera!
Men det tar vi en annan dag!

Etiketter:

2 Reflektioner:

Blogger Stitch skrev ...

Heja farmor! :D
Vad vackert du fixat trädgården! Jag trodde aldrig att du och farfar hade gjort så mycket själva! :)

25 mars, 2007 20:43  
Blogger den blyga skrev ...

Nu har vi dessutom planterat årets första penséer!

26 mars, 2007 07:54  

Skicka en kommentar

<< Home