måndag, mars 17, 2008

Ännu ett rekord!

Min käre Pappa Calle hade en optimistisk livssyn. Han slog alltid rekord!
Det har för mig också blivit en angenäm livsstil.
Det är lätt att sätta rekord - bara man väljer måttstock!
Här pappa Calle och Mamma Eva framför sin ägandes Sportaffär.
Med tanke på mammas (egensydda) New Lookkopia skulle jag uppskatta tiden till 1948-9

I går upplevde vi den första verkliga vårdagen. Vårtecknen har ju stått som spön i backen,
MEN
Det har antingen blåst kuling, varit tjocka eller regnat småspik...
I går var det vindstilla och solsken och 8° i skuggan.

Dags för en tur på Svedberga kulle.


Pestskråpen prunkade, spillkråkan tjoade och bofinken drillade.
Svalörten, Ranunculus ficaria, har slagit ut:

OCH

I fjor skröt jag över riklig nässelskörd REDAN den 28 mars.


Nu plockade jag rikligt stora kraftiga skott YTTERLIGARE 12 dagar tidigare.



Det är det som är REKORRDET!

Etiketter:

2 Reflektioner:

Anonymous Anonym skrev ...

Jag tror aldrig jag har lagt märke till pestskråp. Men nu när jag lärt mig mer så kommer jag väl att se den överallt!

http://linnaeus.nrm.se/flora/di/astera/petas/petahyb.html

18 mars, 2008 08:15  
Blogger den blyga skrev ...

Den kommer att stå i full blom 22-27/3. Den finns nog bara här i Skåne

18 mars, 2008 14:03  

Skicka en kommentar

<< Home