fredag, mars 20, 2009

Reduktion

Vi fortsätter att kämpa med att reducera i högarna med hopsparade "saker som är bra att ha"
Vårvädret inspirerade oss i går till att göra en djupdykning i ett skåp som ej varit föremål för totalinventering på minst tjugo år.

Och vad hittar vi väl där?


Våra gamla tennisracketar.
Senast vi använde dem måste ha varit 1973-5.


Jag har ju tidigare skildrat vilken betydelse tennisspelandet hade i mitt barndomshem.
Själv var jag inte oäven i 14-15-årsåldern.

När så den gamle 5 år senare installerade sig i mitt liv fanns det en målsättning att introducera honom i den ädla vita sporten.
DOCK
Trots att han visade goda anlag , insåg jag att OM han blev verkligt bra skulle han ju inte vilja spela med mej - herr- och damtennis är två olika saker - så vi började spela golf i stället....

När sedan grabbarna var i yngre tonåren spelade jag vintertid med dem i vår tennishall - vi fick en tid kl 21 på lördagar! -
men de fick snart andra intressen som ridning, segling och orientering.


Det får bli tippen direkt - nu skall det ju vara helt andra grejor.

Etiketter: ,

1 Reflektioner:

Anonymous Anonym skrev ...

Dunlop Maxplay -- det måste ha varit ett jättefint racket på sin tid.

20 mars, 2009 19:37  

Skicka en kommentar

<< Home