fredag, juni 18, 2010

Fotboll

Mitt i allt rapporterande från FotbollsVM kom en nyhet som skulle glatt den gamle:

Topplaget Degerfors tog poäng för tredje matchen i rad då de vann borta mot Jönköping, 2-1. Mycket tack vare Johan Bertilsson. Mittfältaren agerade framspelare både till Cristophe Lallet och Peter Samuelssons mål.

Detta innebär att hans kära Degerfors nu ligger i topp tillsammans med Norrköping!
Ifjor var det eländes elände ända fram till den 26/6. Då inträffade:

- Vädret var strålande

- Han kunde efter starroperationen läsa tidningen utan glasögon

- och där stod att läsa att DIF ÄNTLIGEN vunnit en match.

Hans brinnande fotbollsintresse grundlades med modersmjölken. Jag gläder mig nu åt att jag hakade på, och är efter 13 vintrar med Premier League kompetent nog att i fulla drag njuta av fotbollsfesten från SydAFRIKA. (Fast jag retar mig på det här otyget som heter vuvuzela)
Hittills har jag haft störst utbyte av Tysklands målfyrverkeri och Schweiz´överraskningsseger mot Spanien.

Etiketter: , ,

1 Reflektioner:

Anonymous en djefla man skrev ...

Det är så märkliga resultat. Det lär bli flera storlag som inte går till slutspel. Kanske det blir skrällseger i år?

18 juni, 2010 23:34  

Skicka en kommentar

<< Home