onsdag, januari 12, 2011

Oxveckera

Den gamle talade så här års om Oxveckera´ (Obs värmländskt uttal).
MEN
Man kan också "lyxa till det litegrann" för att citera LIDL

Nu när tulpanerna blommat över har jag valt att utnyttja förmiddagsljuset.
Under de hektiska sista åren med 2 70-årsdagar, 2 75-årsdagar och ett Guldbröllop samlade vi på oss åtskilliga CD som aldrig blivit pålyssnade.

Jag har startat med
JUSSI

Etiketter: , ,

2 Reflektioner:

Anonymous margareta skrev ...

det där puzzlet blev jag nyfiken på

12 januari, 2011 14:23  
Blogger den blyga skrev ...

Som framgår av inlägget här
är det ett pussel som jag köpte när jag sist var på National Gallery.
Jag har lagt det en gång tidigare.
Över huvudtaget är jag sedan vi på 70-talet med gossarne var på gamla Tate Gallery en brinnande Turnerfan.
När pusslet är färdiglagt har jag planerat att ha en TURNERblogg!
Njöt förresten av TV-serien "Desperate Romantics" härförleden!

12 januari, 2011 21:23  

Skicka en kommentar

<< Home