tisdag, januari 18, 2011

Väderleksrapport

Den 8 januari rapporterade jag om Omslag.
MEN
Det var ju en andefläkt mot de senaste dagarnas töväder.

Det började ju frysa på redan den 24 november för att nå sin kulmen den 5 januari.
Redan den 29 november hade det kommit så mycket snö att jag fann för gott att ge mig upp på garagetaket och skotta! Sedan har det ju gått litet fram och tillbaka, temperaturen har i två veckor legat strax under 0°.
MEN
 Nu har ju blidvädret slagit till rejält.
Vi får göra som kråkorna, avvakta bättre tider!
FAST
Jag vet faktiskt inte vad som är "bättre tider"...
Hur vill jag egentligen ha januarivädret?
Så här kanske? (20060126)
ELLER
20070127
Vi får alla avvakta den spännande fotsättningen!

Etiketter: ,

3 Reflektioner:

Blogger den blyga skrev ...

Vintern nådde hittills sin kulmen den 5 januarioch Anna Haag och Kalla triumferade, se länk.
Nu håller vi ju tummarna för handbollslaget!

18 januari, 2011 07:45  
Anonymous Erik skrev ...

När jag reste från Eskilstuna till Lund märkte jag en stor skillnad. Fyra plusgrader! Rena tropiken!

18 januari, 2011 16:09  
Anonymous en djefla man skrev ...

Ååh, barmark! Här kan man välja mellan isknaggel och grovkornig snö med skare. Det lär vara någon vecka åtminstone.

19 januari, 2011 16:01  

Skicka en kommentar

<< Home