tisdag, mars 22, 2011

Resa i österled

Medan jag kvittrat om vårvindar friska har jag IRL varit i Mälardalen. När jag på fredagsmorgonen drog upp rullgardinen mötte mig synen ovan.
Även lördagsförmiddagens promenad i Barkarö (Västerås) innebar en hel del snöpulsning.
Om man klickar på bilden ovan ser man mistlar även i kyrkoallén
Den mesta grönskan var mistlar i träden - som ju är vintergröna.
Det var på grund av den gröna färgen jag iakttog dem här, på sommaren försvinner de i den allmänna grönskan

Etiketter: ,

1 Reflektioner:

Anonymous en djefla man skrev ...

Jag tyckte att mistlar var så sällsamma och ovanliga. Men i den här delen av Mälardalen finns de i riklig mängd på många ställen. I Eskilstuna finns det gott om dem vid travbanan nära Sigfridsristningen.

23 mars, 2011 03:21  

Skicka en kommentar

<< Home