söndag, september 18, 2011

Gravvård

Blomman ovan, en Agapanthus Charlotte, fick jag av vår nordliga grannfamilj vid vid årets sommarfest. Efter att ha njutit av den som bordsdekoration planterade jag den vid den gamles minnessten sedan jag lärt mig  att Agapanthus på svenska fått namnet kärlekslilja . Det kan ju vara litet vanskligt:


"Som den sydstatsskönhet den är, har härdigheten varit lite si och så, men några lite härdigare stammar har kommit fram under de senaste åren och de kan i skyddat läge klara sig på friland i sydligaste Sverige."
MEN

Jag får försöka bädda in den i vinter, dräneringen i vår trädgård är det sannerligen inget fel på, gammal sandstrand som den är... Jag har för säkerhetsskull dessutom grävt ner ytterligare tulpanlökar.

Följ den spännande fortsättningen!

Etiketter:

0 Reflektioner:

Skicka en kommentar

<< Home