måndag, januari 16, 2012

Halvtid

Jag anser att VINTERN här vid Vikens horisont löper från den 15 november till den 15 mars.
De senaste två åren har det ju varit rejäl vinter, särskilt 2010-11. Redan den 29/11-10 var det dags att kliva upp på carportstaket och skotta, och innan året var slut fick jag göra om det den 18/12
 
Mest snö var det i början av januari

 Bilden ovan är från i förrgår - inte har den kommit till användning!

När jag i november bytte till vinterdäck och därför organiserade om i redskapsboden såg jag till att snöskoveln stod nära till hand....
Någon trädgårdsskötsel har det heller inte blivit, det har ju blåst 15-25 sek/m mest varje dag
Samtidigt som det mojnade började SMHI  börjat prata om minusgrader och hotat med ett snöoväder framåt onsdag så jag fick bråttom att gå ut och "vintra".
 Det blev ju aldrig av att frostskydda min Agapanthus
MEN
Nu är det gjort!
När jag räfsade i rabatterna för att samla material till detta upptäckte jag att snödropparna redan är på G.
Fåglarna är tillbaka på revet - bl.a. två hägrar (känns igen på en annorlunda siluett jfr skarven) som tydligen  tror på sol och vår!

Etiketter: , ,

1 Reflektioner:

Anonymous en djefla man skrev ...

Vi har en riktig Skånevinter här uppe – förhållandevis blåsigt och mulet och grågrönt mest hela tiden. Men nu ser det ut som det ska bli en rejäl dipp i temperaturen om en dryg vecka

16 januari, 2012 03:59  

Skicka en kommentar

<< Home