onsdag, februari 13, 2013

Stefan Einhorn

Vi läste i bladet:
VÄSBY. Författaren, professorn och läkaren Stefan Einhorn kommer till Väsby kyrka på söndag den 10 februari för att prata under ämnet "Konsten att vara snäll". Själv har han gjort sig känd som en snällhetens ambassadör och han kommer bland annat att ta upp frågan om man kan tjäna på att vara snäll.
Föreläsningen börjar klockan 15. Efter fika i prästgården väntar sedan mässa tillsammans med kören Canzonette klockan 17.


Nu är det ju så att jag redan 2007 läste och redovisade hans bok om Konsten att vara snäll
(Klicka på länken och läs recensionen)  
Som jag skryter om var det för mig välkända tankar ...
MEN
Hans påpekandet av det vetenskapligt bevisade att det inte bara är
MOTTAGAREN 
av snällhet som får bonus
UTAN ÄVEN
GIVAREN
har verkligen påverkat mitt beteende!
NU efter inträffat änkestånd har jag ju ingen närstående att dela mitt goda humör med, så jag försöker i all enkelhet tillämpa dessa rön genom att glatt hälsa ALLA mötande, om möjligt dela med mig av lyckan över väderlek o.dyl
SE även 
 
Änkegrannen och jag tog tillfället i akt och infann oss i god tid i Väsby kyrka.
 Det blev så småningom alldeles knökfullt!
 VILKEN upplevelse!
Stefan Einhorn är intressant att läsa, men helt marvellous att uppleva live! 
Vi hälsades välkomna av en av diakonerna. Hon påpekade att det var Fastlagssöndagen, som hade mottot Kärlekens väg. Föreläsningen med SE var gratis
MEN
Det fanns möjlighet att  vid utgåendet satsa i årets fastekollekt som skall gå till insatser för att minska HUNGERN

Jag grävde djupt i pungen vid utgåendet!

Etiketter: , , ,

1 Reflektioner:

Anonymous gunilla@bergman.com skrev ...

Dessutom har jag prenumererat på en maktkasse!

13 februari, 2013 07:41  

Skicka en kommentar

<< Home