lördag, december 21, 2013

NK-köp

Redan de gamla grekerna...
Nja ,
Fullt så långt behöver vi inte gå tillbaka
MEN
Väl till vårt första och enda besök i  Grekland 1983.
Bilderna är tagna i Delfi

På den tiden sålde flygvärdinnorna taxfree diverse varor, så på hemvägen köpte jag en parfymflaska. Jag hade alltsedan mitt Parisbesök 1955 använt YvesSaintLaurents Rive Gauge men  inköpte då samme mans  PARIS

Redan 1986 fick jag första barnbarnet. Barnläkare som jag är, är jag  väl medveten om att det första sinne som en nyfödd "minns med" är lukten. Tiden gick. Under nittiotalet tumlade alltfler barnbarn till världen. Jag började bli nervös för att PARIS inte skulle räcka min tid ut...
Jag återgick till vardags  till RIVE GAUGE, som är lättare att få tag på på "landet", använde de återstående dropparna av PARIS endast vid barnbarnsbesök.
Fylld av julstämning
kunde jag inte gå förbi det goa,goa smörgåsbordet...
(lundahumor!)

Etiketter: , , , ,

0 Reflektioner:

Skicka en kommentar

<< Home