lördag, december 27, 2014

Gengångare

Det är nu två veckor sedan som det förekommit en recension på denna blogg 
MEN
Det betyder inte att det inte har lästs:
Läsningen har inte varit i samklang med
JULEFRIDEN
Stora delar av mina förmiddager går ju åt till att lusläsa
SvD:s kulturbilaga
DÄR
 det ju sedan åtskilliga år influtit rapporter om denne norrmans författarskap
÷
Visst är den BRA. När jag nu skall recensera min läsupplevelse kommer jag att tänka på en blandning av Stieg Larsson, GWP och Michael Connolly.
Vid sökning på Wikipeda finner jag :
 "Nesbø är utbildad civilekonom och finansanalytiker från Norges Handelshøyskole och har arbetat både som aktiemäklare och journalist. Han är även sångare och låtskrivare i popgruppen Di Derre."
Det som från början verkar vara ännu en "Hammer" visar sig vara , visserligen grym och blodig, en rasande skicklig vidräkning med Oslos undre värld. Jag kommer att läsa flera av Nesbö, när tillfälle gives!

Etiketter: ,

0 Reflektioner:

Skicka en kommentar

<< Home