söndag, januari 18, 2015

Januariblomning

I fjor inköpte jag den 17 januari som jag skrev på bloggen:
"Årets första tulpaner inhandlades 17 januari."
Det var med anledning att jag hade supégäster
 där ju buketten skymta i all sin glans.
I år, har som ett led i min HIP-kampanj, inga tulpaner inköpts.
Jag har fått mitt lystmäte av min granngåva
som prunkar för andra gången
OCH
som synes nere till höger
Det blir en tredje!
 I förrgår upptäckte jag att den milda vintern redan lockat  fram
både snödroppar
OCH
vintergäck.
(I år är det väl snarare vintern som gäckar oss!)
jag tog en sväng till Vikens blomsterhandel
OCH
Ögonfrossade
(sparade ju 98:-!)
SEDAN
har ju även den vinterförvarade
ÄNGLSTRUMPETEN
tappat tidsuppfattningen...

Etiketter: ,

1 Reflektioner:

Blogger Olle skrev ...

Otroligt att se vårblommor redan!

18 januari, 2015 14:42  

Skicka en kommentar

<< Home