lördag, december 19, 2015

Revolutionens barn

Life has its compensations... 


NÄMLIGEN:
Som pensionär och änka har jag väldigt litet julstök som är "måsten". Nu när det är mörkt från kl 15.30 finns det inte mycket att göra mer än att LÄSA!
 Inemellan mera seriösa projekt som Bibeln och Anna Karenina, sticker jag emellan med litet lättare produkter.
Jag har tidigare läst en del av Peter Robinson - det jag särskilt har gillat är hans skildring av Yorkshire och Peak District som jag lärde känna i samband med orienteringsresor på 80-talet! Dessutom har ju hans kommissarie Banks  också skildrats på TV!

Nu börjar det dessutom dra ihop sig för årsrapport:
Detta var bok nr 39 
Idealmålet är 44 böcker per år (= 4 böcker/månad med rabatt juli/aug)
För att sätta REKORRD siktar jag på 42 i år
VILKA
blir de tre sista?

Etiketter: ,

2 Reflektioner:

Blogger Unknown skrev ...

Jag läser också Anna Karenina precis just nu! Den ligger här framför mig i sängen medan jag tar en paus i läsandet och kollar min mobil. Själv tycker jag den är mycket underhållande, förvånansvärt lättläst och modern med en massa känslor och relationer likt en Jane Austen, men ack så lång...

23 december, 2015 18:57  
Blogger Charlotta skrev ...

Tänk att jag aldrig har läst något av honom utan bara sett TV-serien. Måste verkligen ändra på det.
Orientering i de trakterna låter väldigt spännande.

19 januari, 2016 13:32  

Skicka en kommentar

<< Home