söndag, augusti 21, 2016

Sommarslut

Ömsom vin ömsom vatten....
Nuförtiden är Sommarpratarna som regel  inte "mitt folk.
Det är långa radda, tydligen känt ungt folk som jag inte har hört talas om
OCH 
som spelar en musik jag inte förstår...
÷
Jag råkade ju av en sinkadus glädjande nog lyssna på
Ahmad Khan Mahmoodzada   (Klicka för blogg) i början  av juli
MEN
 sedan har jag varit sparsmakad
Det har blivit :
Ingvar Carlsson
Magnus Uggla
Alexander Bard
Kerstin Ekman
Maher Zain
OCH
Avslutningsvis
KLAS ÖSTERGREN.

 Klas Östergren, född 20 februari 1955 i Stockholm, och bosatt i närheten av Kivik, är en svensk författare, manusförfattare och översättare. Han blev den 27 februari 2014 invald i Svenska Akademien på stol nr 11.

 Jag har hela tiden uppfattat Klas Östergren som en av mig välkänd författare. Han debuterade ungefär samtidigt som Ulf Lundell - hörde till de moderna "Stockholms"-författarna, och var gift med Pernilla då Wallgren, via Östergren till  nu =August 1982-89. 
När jag nu tittar igenom hans bibliografi visar det sig att jag inte läst något av honom - har dock hans mest kända bok "Gentlemen" på  "ATT läsa"-hyllan.... 
I pressen har han ofta omnämnts på grund av sin flytt till Österlen i slutet av 80-talet...

OCH

Han var nästan lika BRA som Jonas!
Något som var påfallande var "helheten"
HUR
musikval och den muntliga framställningen utgjorde en filosofisk enhet!

Etiketter: , ,

0 Reflektioner:

Skicka en kommentar

<< Home